EXPEDUJEME KAŽDÝ DEŇ DO 11:00. ZAJTRA MÔŽETE MAŤ BALÍČEK DOMA I NA SLOVENSKU.

Pivo musí chutiť!

Aké pivá preferujeme alebo nepreferujeme?

Piva milujeme! Ale nie všetky! Musí chutiť, musí v sebe niesť chute, musí byť plná, chlebnatá, musí v nich byť poznať slady, teda jačmeň, pšenica, raž alebo ovos, a tiež horčiny, teda chmeľ. Zameriavame sa na české pivá, pivá z pivovarov, ktoré nám ich varia poctivo a s láskou, tak ako to má byť. Kašleme na pivá z nadnárodných spoločností*, pretože ony kašlú na kvalitu a pojem českého piva, teda na nás “pivára” a venujeme sa pivovarom českých majiteľov a vlastníkov. A že ich je našťastie stále dosť. V ďalších článkoch sa Vám ich pokúsime postupne priblížiť.

* nádnárodnými spoločnosťami na našom pivnom trhu myslíme tie, ktoré dokážu predať svoje produkty v super/hyper marketoch za 0,5 Eur a v sudoch ich potom predávajú na úplne iné, "nekresťanské" peniaze krčmovým, ktorí sú potom nútení nám ich ponúkať za "cifry" často nevídané ... Tu je zoznam tých najzásadnejších:

Asahi Breweries, Ltd. (Japonsko), vlastniaci u nás pivovary Pilsner Urquell, Veľkopopovický Kozel a Redegast a ich ďalšie obchodné značky, Primus a Gambrinus. Škoda (lásky) hovoriť.

Molson Coors Brewing Company (USA), vlastniaci u nás pivovary Staropramen a Ostravar, a napríklad aj značku Braník, dnes už neexistujúceho pražského a kedysi krásneho pivovaru. Čo dodať? …

Heineken (Holandsko), kapitola sama o sebe, spoločnosť, ktorej nejde povedať inak, než "uzatvárači krásnych pivovarov", vlastniace u nás pivovary Starobrno, Krušovice a Březňák a značky už spomínaných zatvorených pivovarov, teda Louny, Dačický a Lorec z Kutnej Hory Hostan zo Znojma, Krásne Březno v Ústí nad Labem a tiež JP teda Jarošova. Tak tu už nejde ako neplakať...

No a keď sa potom zamyslíte, kam tečú zisky z predaja týchto "pív"...

Aleš

 
Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.